onsdag 11 juli 2012

Jordgubbskolapajtårta


Japp! Så här kan en sån se ut!!! :) Det är mumsfillibabba om ni frågar mej, lite mer sisådär om någon av barnen får frågan! :) Krossade digestivekex blandat med smält smör i botten, välkokad kondenserad mjölk = kolasås som breds över och sedan delade jordgubbar och grädde innan själva dekorationen görs. Ganska så mastig, så den brukar räcka till ett gäng människor, eller gäng dagar om man är färre personer hemma...

Idag har min allra bästa och sedan längst tid tillbaka vän varit på besök hos oss. Det är ganska så häftigt egentligen att veta att man delat varandras liv i vått och torrt sen 1:an... Hon betyder mer och mer för mej ju äldre jag blir! :)
Tacksam för alla vänner jag har!!!

För övrigt så har jag hamnat in lite i syträsket faktiskt. Sydde ju lite igår, och efter det har jag knåpat lite på ett linne som inte alls blev så bra som jag ville! Önskar att jag kunde mer och bättre helt enkelt! Ja, det var ett tasktigt mönster och hade jag tänkt lite innan så hade jag inte ens klippt i mina fina dyra tyger, men men... Som vanligt så har Jea aningen för bråttom och klipper hellre än väntar!!! ;)
Nu har jag just klippt till bakdelen på en klänning som jag tänkte ha själv. Inte helt på det klara med framdelen än, för jag har inget mönster... hahaha... Gillar dock tyget, och vill ha något i det snarast! Få se om det blir lite mer tid framåt kvällen när kidzen somnat. Emellanåt är de mer än hjälpsamma, och i sånna här stunder, med tyg och saxar överallt, så vill jag helst va i fred... :)

En sommarönskan: gamla retrotyger... Hoppas kunna få stanna till på nån loppis och få botanisera lite i de textila lådorna som brukar finnas. Skulle förresten gärna hitta lite mer härligt konstigt porslin oxå för den delen! Få se om jag får det...

Kramiz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar