söndag 25 november 2012

Novemberhelg

Nästa helg är det 1:a Advent - jag längtar!!! Kan erkänna att jag längtat ett bra tag redan... Det är ju så mörkt ute, och när adventssljusstakar och stjärnor kommer upp i alla fönster, när det är ljusslingor ute här och där, då känns det så härligt!!! :)
 
Igår tjyvstartade jag... Åkte fram till vår lokala blomsterhandel och köpte mig tre stycken röda hyacinter som jag planterade i en sockerkaksform från "antiken"! Twinsen som var med fick välja ut fyra olika små tomtar som var Larssonsyskonen (!) och två flugsvampar, som vi sedan stoppade i. Letade fram min nya "ullduk" och det kändes sååå härligt! :)

 
Igår passade vi även på att baka lussekatter och pepparkakor till advent. Riktigt härligt att göra tillsammans - nästan alla! ;) Provsmakning såklart på ef m...
 

Så här fina blev de! :)
 
 
En liten speciell bagare verkar vi få i familjen... Han rullade och gjorde egna i miniformat! :)
 

 
Idag fick jag en överraskning som jag inte väntat mej - å andra sidan är det väl överraskningar något man inte ska veta om... ;) Var borta en vända hos en vän, och när jag kom fick jag en liten tomte inslagen fint i cellofan som tack för att jag hjälpt henne med en sak. Blev jätteglad!! :) Det blev till att fixa fint på ytterligare ett ställe så att den nya söta tomten fick en egen plats. Tack!!!
 
Nu till veckan ska det bli adventsfint i fler vrår! Har några nya ljusstakar och stjärnor som ska upp och det ska bli jättekul! :) Vad har du för speciella adventstraditioner!?
 
 

1 kommentar:

  1. Lite besviken över att jag missade adventskonserten igår :-/
    MEN...jag hade trevligt med nära och kära istället :-)
    Adventskonserten går jag på nästa år!
    Tycker det är dags för lite glöggmys.
    Saknar dig - känns som det var jättelängesen!
    Stor kram till dig <3

    PS. Vilket fint jularrangemang med hyacinter (trots att de inte blev röda sen...)

    SvaraRadera