söndag 30 december 2012

Julvila

Har upptäckt en sak nu under julen... Min onda axel är i stort "ickeond" längre!! Hrm... Räckte det månne med ett besök på ortopeden och en "scary" doktor, eller vad?! ;) Där beslutade vi iaf att dra igång det hela med div röntgen osv, och sen tog jag jullov!
Sen dess har jag inte gjort nått pyssligt alls, knappt! Jag har kört vanliga husmorssysslor (!) men även hunnit vila en hel del med en bok i händerna... Med andra ord så verkar det göra god verkan, även på min axel!! Problemet är väl (som en vän sa) att jag inte kan ha det så hela tiden. Jag måste ju jobba och använda armen/axeln mer än jag gjort nu det senaste... Hur som helst så gläder jag mig åt att inte ha värk, att slippa äta massa piller, att kunna sova utan att ha ont och "glömma" ev operation! :)

 
Jag gjorde iaf en liten filur strax före jul till en annan liten söt filur... :) Supermjukt tyg, lagom tjocka ben, armar och öron för en liten hand att hålla i. Har en del liknande på gång inom mej - ska bara fixa lite tid till att göra dem oxå!!! ;)
 
 
Sötnosen somnade i min famn med sin nye lille filurvän i famnen! Finns det något vackrare än ett barn som sover?! Kärlek...
 
 
Fixade ihop en julmus också som julklapp åt en vän. Tyckte hon behövde det... ;)
I övrigt blev det inte så mycket julklappar som jag slöjdat. Tiden räckte inte till! Många påbörjade projekt finns, så nu gäller det att ta tillvara på det nya året och slutföra!!! :)
Gott slut!!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att din axel är bättre!
    Härligt med lite längre ledighet - det behöver man ibland.
    Ja, nu ska vi ta tillvara på det nya året och göra saker som man blir glad av :-)
    Hoppas vi kan få till en liten juntaträff snart så inte den dör ut...
    Tyckte att vi hade det så mysigt på våra träffar :-/
    Må så gott och god fortsättning på det nya året <3
    Stor kram

    SvaraRadera