söndag 24 februari 2013

Helg vecka 8

Det är söndagskväll, och ännu en helg/vecka går mot sitt slut. Den här helgen har även den gått fort och innehållit mycket! I fredags sken solen alldeles underbart och det var nästan så jag fick lust att ta fram en stol och sätta mig i altanvrån och blunda lite mot den! ;) 4:an och jag hackade bort smältande snö från trappan och 2:an och 3:an gjorde snöänglar under tiden... Lek i snödrivorna utanför hanns också med innan vi gick in och startade fredagsmyset - som jag för övrigt blev tillsagd att det inte alls kunde börja förrän det var kväll...



 
Igår var det bandy för 2:an och pappan och sedan på kvällen var det 40-årskalas för min del tillsammans med ett gäng kollegor/vänner. Väldans trevligt! Lite paff 1:a som upptäckte sin fröken hemma i rummet när han kom hem för att vakta de små medans mammorna blev skjutsade till festen av pappan i huset. :) Mammor och fröknar ska liksom inte va riktigt så "mänskliga" och "kalasiga"... ;)
Idag har vi mest slöat! Vi har kollat på film (Madagaskar 3), och då kan det se ut så här på mattan... :) Mina små älsklingar börjar bli stora! Totalfokus liksom!! ;) En liten promenix och lite utelek blev det också. Gillar snön och när det är så här lagom kallt! Nu soffladdar vi för ny vecka och nya möjligheter!

1 kommentar: