fredag 12 april 2013

TGIF

* Thank God It´s Friday *

Ja... så känns det ibland - idag lite extra! Har egentligen inget speciellt att "skylla på", men det känns så skönt att ha två dagar ledigt (igen!). Veckorna går fort, helgerna oxå! ;)

Vi har pimpat altanen lite nu inför vår och sommar. Nya dynor till soffa och fåtöljer, nytt tyg till kuddar och så nya ljus! :) Nu är det bara sol och värme som fattas sen är vi altanredo!


Våra tvillingar har fyllt år - hela 5! Vad tar tiden vägen!? Tur att det bara är barnen som blir äldre... ;) Väntan innan pappan kom hem från jobbet var näst intill oliiiiidlig... När han äntligen kom, så blev det paket och pizza vilket var deras önskan om födelsedagsmat. I vår familj är det nämligen så att den/de som fyller år får välja kvällsmat och resten får gilla läget! ;)
Barnkalas, släktkalas och födelsedagskalas - nu är det färdigfirat för den här gången!

Kvällsöppet i en av våra härliga klädbutiker här i "byn" igår kväll och jag tog mig lite egentid där... Hittade en tröja till mej, en skjorta till min käre make och en tröja som äldste sonen ska få kolla in om den duger!! ;) Inte helt säkert nämligen... :)


Har kört garderobsstädning/tömning/omflyttning idag. Börjar man i ett barns garderob blir det lätt att det trillar vidare... Känns rätt bra nu iaf när det i stort är klart och allt som skulle få plats har fått sin plats! Fick dessutom pröva lite kläder, iaf på ett barn, som jag inte riktigt visste om det passade. Det blev en påse till en vän nära här, en till en vän lite längre bort och en till "farbror Erik" + lite släng! Så skönt att bli av med lite! ;)
Till eftermiddagsfikat idag körde vi lite chokladpudding och grädde... Mumma!!!! Tradition hos oss (från mamma och pappas håll!) är att äta flingor till. Har du inte prövat det så gör det! Otroligt gott med lite att bita i... Kaffe till så är chokladsuget dämpat - iaf för tillfället! :D

Nu är det kväll, fredagskväll, och lugnet har lagt sig. Barnen är mätta, och ser fram emot några godisbitar till filmen de kollar på. Jag köpte lite garn idag (ja, jag vet... Jag har en hel massa garn liggande och skulle verkligen inte köpa nått mer/ påbörja nått mer...), och tänkte se om jag kan fixa igång nått roligt av det. Garnet är dagens rolighet + lite fina band som jag fick av min vän idag. De fick hjärnan att gå igång direkt... Det är nu bara lite extra tid som fattas i mitt liv!!! ;)
Önskar dej en härlig helg!!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar