söndag 3 november 2013

Textiltajm!

Igår fick jag äntligen igång min overlock som legat i dvala alltför länge... Det ledde till att jag sydde några mössor till killarna - både lite tjockare och lite tunnare.

 
Coola maskiner i velourtyg så de är tjocka och goa! :)


Jaha... Då var det det här med att bilderna lägger sig fel ja! :(  Trikåtyg - racerbilar och rutmönster.

Klippte även till, och sydde gren- och bensömmar till två par mysbyxor - bara mudden kvar. Få se när tillfället kommer att få dem färdiga... ;) Tänkte se om jag kan få på lite text på dem oxå innan de är klara så de blir lite "roligare"!

Ja, gårdagen blev det som sagt sömnad på OL´en och idag fick min Pfaff jobba lite... :) Så härligt att få lite egentid i källaren. Det var länge sen kan jag meddela!! Kände så hur jag saknat det... Idag blev det lite test att fixa en liten neccessär med dubbla tyger på framsidan. Om du tittar noga så ser du nog att det är rosaprickigt tyg mellan det gröna med blommor... Lite fel färger på fotona tyvärr. Det är inte fullt så vinröd spets i verkligheten utan mer rosa ton i. Så här blev iaf mitt första försök:
 
Efter den var det bara att fortsätta medan tillfället fanns... ;)
I min dragkedjelåda hittade jag några korta dragkedjor som jag ärvt av nån (!) och de testades till de här två små "börsarna":
 
 
 
Tyvärr är inte färgerna som de ska här heller... Får nog ta och fota i dagsljus framöver och inte "kvällsinneljus". Det är hur som helst varm brunbeige och vinröd, så du får föreställa dig hur det ser ut!!! ;) En liten tetrabörs till smågrejs och ett mobilfodral. Det känns som om det kommer bli fler! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar