torsdag 23 augusti 2012

Skolstart!

Idag kom de!!!
Ett helt gäng spralliga, uppspelta, fina 6:or som kommer vara "mina" framöver... Ja, jag delar dem så klart med ett gäng andra lärare, men de kommer ändå vara "mina" sexor! :)
Stod tillsammans med en kollega idag på rasten och tittade på dem. Ganska så små vid jämförelse med 9:orna (där många vuxit nått "förfärligt" under sommaren!!! haha...), och vi pratade om hur de kommer se ut/vara när det är de som är skolans 9:or, om en sisådär 4 år! Hoppas verkligen att jag får följa med dem så länge... Det kan vara en jobbig tid som ligger framför då mycket ska hända med dem/inom dem, men oxå så fantastiskt underbar!
Vi delade ut penna, suddi, pärm, plastfickor, register, skoldagbok och scheman... Mycket info för dem och mycket nytt. Kändes kanonbra i alla fall, och det ska bli så kul att jobba med dem nu i höst!
 
Jag har en hel del kvar att göra innan allt är klart rent lektionsmässigt, och en aning virrvarrigt är det om jag ska va ärlig... ;) Har jobbat typ varje kväll sen vi började, men jag hoppas att det "värsta" snart ska va över!! ;D Det är ju så att mitt i all kaos, så är det ju det här som är det underbara! Önskar bara att det fanns några fler timmar på dygnet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar