torsdag 13 september 2012

Förkyld...

... är vad jag är! Gillar det inte!, eller vem gör det förresten!? Började med halsont (ojojoj - blir det halsfluss nu igen!?), övergick till hosta och värk i bröstet (luftrörskatarr!?) och nu igår kom snuvan/täpptheten (what - bihålan igen eller!?)... Ja, du ser hur mina tankar gått!! Efter att ha fått två penicillinkurer den här sommaren var jag inte alls sugen på att få en till kan jag säga. Beslutade att stanna hemma från jobbet och låta det hela gå över, vilket i skrivandets stund känns som ett bra "move". Fortfarande täppt och hostar, men det känns som om det är på övergående och inte något som vill stanna kvar. Skönt det, för jag har inte tid att va hemma sjuk mer!!
 
Ja, torsdag idag... Killarna har varit på dagis/skola och jag har faktiskt haft en rätt ljuvlig dag hemma själv. Sov en stund på fm, läste lite bok, virkade lite (tänkte att det skulle bli en julkrubba med "invånare" klar det här året!) och fixade lite mellan vilningarna. Att man kan bli så trött och slut av förkylning!!!
 
Har lite kuligheter på gång, men jag berättar mer en annan gång! Hemlis än så länge... ;D
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar