söndag 9 september 2012

söndag

Ja, vad har Jea gjort sen sist!?
Jo, det har jobbats en hel del! Schemat har gjorts klart och jag har nästan fått ihop det med rätt antal timmar/minuter... ;) Elever har startas upp på diverse områden, jag har fixat konferansfika till en konferans där chefen vips bjöd på fika (!), vi har haft skolkatalogsfotografering, konfaträff inför kommande konfaundervisning där son nr 1 ska ingå!, bytt vattenmätare med en supergullig man (!!!), varit på fest hos svärföräldrarna med div goa gäster, varit på invigningsgudstjänst av nygammal kyrka samt tackat nej till kul och troligen annorlunda inbjudan hos D´s jobbarkompis... Det sistnämnda får jag troligen en beskrivning av om en stund, eftersom D fick gå själv tillsammans med övriga chefer o respektive. Övertrötta halvkrassliga barn och dåligt med barnvakter var min "ursäkt"... Så är det ibland!
Fick en eftermiddags/kvällsstund med min goa väninna nu ikväll istället och det är inte fy skam! ;)
Nu är barnen i säng efter aftonbön och några sångstrofer... Doris har fått sitt, och tystnaden är - ljuvlig!!! Försöker ladda inför kommande vecka. Enligt almanackan är den överfull redan nu! Vi brukar skoja på jobbet om att vi iaf har näsan över vattenytan..., men nu börjar jag längta efter att få upp huvudet oxå!
Vi startar med utvecklingssamtal i morrn (o typ tre veckor framåt!, fast inte varje kväll dårå!), det är dubbla föräldramöten (med egna barn!!), slöjdkonferens, en junta, mannens korpfotbollsmatch, ett dagis som är stängt på fredag (med allt vad det innebär!!), ja och så inte att förglömma läxläsning som man måste hjälpa till med... Känns som om det kommer va typ ett VIPS, så är det söndag kväll  igen och jag sitter här... :D
Ska bli kul o se vad jag har att berätta om då! ;)
 

Bild från förmiddagen i Betel idag. En slags "generationskör" avslutade tillsammans. Kanonmysig familjär förmiddag med tårtbuffé som avslutning... :)

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar