fredag 1 juni 2012

Gips

Jaha... Vecka nummer två hemma börjar gå mot sitt slut! För er som inte vet så råkade ett av barnen bryta sitt ben, och det innebar lite omstrukturering i tillvaron...


Blått fint omslag på första omgången gips, och redan då bestämdes att det skulle bli rosa på nästa! :) Det rosa är nu på, och ser ut att inom en tämligen överskådlig framtid behöva bytas ut...
Gips och hemmavarande i fyra veckor mitt i skolavslutningstider är inte smidigt kan jag säga! Jag är hemma det allra mesta, och jobbar vid sidan om. Idag har jag funderat betyg, och i eftermiddag ska jag till jobbet och "sätta" dom. Mina härliga elever mailar om/när det är något, mina kollegor likaså (eller ringer!). Några viktiga dagar kommer jag finnas på plats i skolan, och då är det mannen/pappan eller mormorfar som är hemma.


När man sitter i rullstol når man inte riktigt till alla ställen som man annars når... Vår trapphylla blev hus och garage häromdagen. Perfa höjd! :) Han har blivit en hejare på att köra rullstol, och idag övade vi på att åka över tröskel. Även krypa med ett stelt tungt ben funkar. "Dunk, dunk..." låter det när han kommer. :) Det rosa har gnagts bort mitt på knäet och där är det blandslitet på ett ställe.

Alla frågar hur det går, och mitt svar blir att han är så tålmodig och duktig! Accepterade situationen på en gång, och även om han brutit ihop nångång under tiden, så går det snabbt över. Vi har det rätt skönt han och jag hemma medan de andra är i skola och på förskola. Hade alla hemma några dagar, men det var jobbigt! När de är hemma märker han mer sin begränsning, och det blir gnäll och bråk över småsaker. Nu när de är borta några timmar pysslar han lite själv, eller med mej, och sedan när vi hämtar dom är det jätteroligt att ses och leka. De andra har haft tid att springa av sej, och sitter gärna med på golvet eller i soffan och leker lite stillsammare.


Avslutar dagens bloggeri med en härlig blombild från trädgården. Röda gullvivor! Ljuvliga! :) Trevlig helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar