tisdag 5 juni 2012

Textillärare

Hemma igen och kan numera även titulera mig som behörig textillärare! :D
Ytterligare ett gäng högskolepoäng finns med på "listan", och de två åren av pluggeri på distans är tillända! Känns fantastiskt!!

Igår tillbringades dagen med opponeringar/responderingar av uppsatser, och mot slutet av dagen var vi alla riktigt möra. Många hade gått upp tidigt för att hinna i tid, och att sitta i ett rum och lyssna och lyssna och lyssna, är ansträngande! När det hela var över (o jag och K kunde slappna av över att vara godkända!!!!) gick vi till vårt vandrarhem och pustade ut lite. Ja... det blev en liiiiten utpustning, för strax var det dax att göra sej klar för kvällens roligheter!!!

Grillbuffé på Mjellerumsgårdens Värdshus

Jag tror bara att det var två stycken som inte kom med... Den ena totalt höggravid och hemma, och den andra utan någon anledning vad vi förstod, men inte illa att alla andra  kom!! 52 stycken glada trä- och metallare och textilare inklusive ett gäng glada lärare av samma art! Supersupergod mat i stora mängder!!! Överfull tallrik vid första vändan, vilken oxå blev den enda för min del!



Några talare (!), en gitarrspelande trä´are med egengjord text och en väldigt sång och dansant textildam var kvällens underhållare. Massa skratt och roligheter. Det kan inte sägas annat än att det är ett superhärligt gäng jag fått läsa med..., och många som jag kommer sakna!


Här är jag och två av mina kursare.


Dagen idag började alltför tidigt... hahaha... Frulle (bara den är ett kapitel för sej...Vissa käkar gröt, andra mackor med diverse skumma pålägg och andra köttsoppa! ;) ) och städning av rum och så iväg till skolan för sista gången!!!! Den här dagen var det genomgång i våra basgrupper av en liten essä vi skrivit, sen var det filmtajm med filmer vi knåpat ihop själva och så lunch! Jag och S delade en kycklingtoast med nachos och cheesesås för sista gången - mumma, och före den blev det härlig shopping ur A och K´s baklucka på bilen... 12 m trikåtyg i div färger och ett gäng lingarnnystan! Helt klart underbara fynd som det ska bli nått av nu när jag kommer få så mycket tid!!!! ;D

Redovisning i storgrupp av våra sist vävda saker, och sen en liten avslutning tillsammans med muntlig utvärdering! Hrm... Kan ju säga att det troligen kommit fram lite mer om det varit skriftligt och anonymt! ;) Dock kom både ris och ros fram angående utbildningen.

Sen... Slut! Verkligt skum känsla när man inser att man aldrig mer kommer se vissa som varit en så viktig och stor del i ens liv under två år... Men men - så är livet! Nu är det glädje och lycka som bubblar!!! JAG ÄR KLAR!!!, och jag ska vänta en stund nu med att plugga vidare... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar