söndag 3 juni 2012

LKPG

I morrn bitti åker jag till Lkpg - för sista gången! Ja, iaf när det gäller universitetet. Snart två år sedan jag och K drog iväg för att påbörja en ny utbildning för att läsa in textilslöjdsbehörighet. Tack vare den har jag nu ett jobb jag älskar och har träffat en hel massa nya människor som jag gillar och lärt mig massa nytt roligt av.

I morrn är det opponering för hela slanten som gäller - den ena uppsatsen efter den andra. Det blir spännande att höra vad som anmärks på vår uppsats, och vad våra respondenter tycker om det vi har att säga om deras... Nåja, på kvällen sen är det fest som gäller!!! Vi har bokat in oss alla på värdshuset i Valla och där vankas grillbuffé så länge vi bara orkar... :)
Ja, så är det då en dag kvar, när vi ska presentera och visa upp det sista vi vävt, diskutera vår startuppgift - en essä - samt visa upp en didaktisk film som vi gjort. Sen -

E X A M E N !!!

Ja, sen så är två år tillända i Lkpg på LiU. Två år av familjeliv, pluggerier och jobb i en salig röra. Vissa tider mer hektiska än andra och med en längtan efter att "överleva" fram till slutet... Nu är slutet nära!!! ;) Jaja... Känner mej hur som helst väldigt nöjd över att ha fixat det hela, för i starten var det klart med i tanken att det kanske inte skulle gå. Nu ikväll frågade D V om han trodde att mamma skulle klara det sista i skolan, och V svarade: " Ja, för mamma är helt bäst!!!" :) Nu vet mamman att hon inte är helt bäst, men det var härligt att höra det från en leende liten kille... Fortfarande är mamma i topp för honom! ;) Dax för mej att fixa ihop det sista som ska med. Det blir tidig start på dagen i morrn, och dagen kommer bli lång...

Kram på dej!!

1 kommentar:

  1. Tänk vad bra det gått. Cred till er alla!!

    SvaraRadera