onsdag 9 maj 2012

Myrten

När jag var liten hade min mamma ett ganska stort myrtenträd. Jag minns att jag älskade att gå och nypa av topparna på den - för det skulle man göra så att toppen delade sej! På detta sätt kunde trädet formas och bli tätt... I vintras var jag hemma hos en kollega och i hennes fönster fanns det massor av myrtenträd! En hel liten myrtenodling! Jag nämnde så klart att mamma haft ett myrtenträd och undrade om jag möjligen skulle få nypa av en liten topp och plantera. Hon lovade att jag kunde få en som redan var planterad, men det glömdes bort när det var hemdax. I måndags kom en annan kollega med en påse innehållande ett myrtenträd och hälsade från "myrtenkollegan"... :)



Så här fin var den, är den!! Jag har satt den i köksfönstret och fått order om att ge den mycket vatten - inte glömma att vattna alltså! ;) Få se om jag kan få den till att bli lika stor som mammas var (innan den dog!)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar