söndag 6 maj 2012

söndag

Söndagskväll... Sitter på altanen och njuter av tystnaden och lugnet. Pratade idag om hur skönt det varit i helgen och hur härligt det är att tänka sej att hela sommaren ligger framför... Skönt...
Hrm - kom direkt att tänka på något ickeskönt! I lördags förmiddag var det nämligen fotbollsskolestart, och vår 6-åring som längtat efter detta såååå länge, var redo i väldigt god tid! Solen sken, och det såg underbart ut när man var inne och tittade ut! Vi drog iväg hela familjen för att kolla på och njuta lite ute tillsammans med andra barn och föräldrar. Väl där så var det ett gytter av glada förväntansfulla barn, och ett helt hav av föräldrar och syskon. Lite info och så drog det igång. De spelande barnen verkade glada de allra flesta, men de som kollade på såg allmänt lidande ut, för det blåste!!!! Mycket, och kallt!! Både tårar och snor rann ur vår minsting och han "fjöös"... Jag tog med honom och brorsan och så åkte vi en vända "fram" tillsammans med en annan frysande mamma. Hamnade i en av våra klädbutiker och hittade bl a en söt vår/sommarblus som jag hoppas få användning av framöver. :) Tillbax till de fotbollsspelande och efter lite mer "frysande" packade vi ihop oss och åkte hem. Väl hemma bytte vi om, tog på oss varmare och drog ner till S-ryd på marknad. Kallt där oxå, men dock bättre än på IP!! Fyndade lite smått och gott på loppisen till lekstugan, 3 böcker till mej (för 1kr/st), lät barnen hoppa lite hoppborg tillsammans med en dagiskompis/fotbollsträningskompis och köpte slutligen med lite cocosbollar hem... Stannade till i B&L´s butik och där hittade jag den här lilla söta (som av någon skum anledning vänder sej fel...) till mej själv! :) En liten ulltovad börs från Klippan!


Idag på söndagsförmiddagen lämnade vi av V hos en kompis och åkte till svärmor och svärfar en vända för att heja lite på min svåger som var hemma en snabbis. Lite umgänge med de hemmavarande och koll av trappbygge innan vi drog hemåt. Middag och utelek, hämtning av V samt lek där! Jag fick en stund själv i min hörna nu ikväll efter nattningen, och betade av lite beställningar samt satte ihop lite annat roligt som jag fått hem. Vill ni se det får ni kolla in queenamini.blogspot sidan där jag la upp lite bilder nu innan... Nu är det snart läggdax och laddning för kommande vecka som gäller här i huset. Det är (ännu!) en vecka av logistik som ligger framför...
Önskar dej en fin vecka!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar