onsdag 2 maj 2012

Vårvärme

Några ljuvliga dagar med sol och värme har gjort gott både här och där! Fasar lite för att det ska komma kyla och regn igen kan jag erkänna. Sol och värme och lediga dagar på det kan man inte få för mycket av! ;) Jag gick runt och tittade lite i trädgården och hittade bl a de här ljuvligheterna...


Vitsippor... Lika underbara varje år! Minns att jag roade mej som liten  med att sätta en bukett i vatten färgat med karamellfärg och sedan se hur färgen drogs upp i blomman. Måste nog testa det igen med barnen och visa hur fint det blir... :)


"Blåsippan ute i backarna står. Niger och säger att nu är det vår..." :D
Vi har lyckan att ha en liten blåsippefamilj precis vid vår tomtgräns och dit går jag nästan varje dag och tittar lite på dem...


En enda ensam pingstlilja hittade jag ute på "udden"... Min gissning är att "morfar" planterat en lök för ett gäng år sedan för även om jag brukar plantera ner mina överblommade vårlökar där, så har jag aldrig haft någon pingstlilja.


Och här är mina små ljuvliga "vårblommor"... :D
De letar pinnar att slänga i vattnet - fastän man inte får det!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar