söndag 13 maj 2012

Tjejhelg...

... eller i alla fall tjejövernattning, har jag varit på den här helgen. 
 I januari pratade vi (vi = mina gamla tjejkompisar!) om att åka iväg en sväng och fira våra födelsedagar och bara umgås. Det var synnerligen tomt i min almanacka i maj vid det tillfället, så jag sa ja! När det så började närma sej helgen funderade jag på om jag var riktigt klok som kunde tänka mej att maj var en "tom" månad som lärare och i slutet av åren på universitetet... Men men! Dagen vi skulle åka iväg var i fredags, och iväg åkte vi! Fem stycken barn- och mansfria donnor, djupt saknande den sjätte... Destination Linköping, ScandicCity. Ja, jag vet att det kan låta skumt eftersom jag då och då befinner mej i denna stad, men pga den sjätte donnan var det ett startförslag, och när hon sen inte kunde komma med, behöll vi stället pga avståndet och vissa roligheter som ändock finns där!. Jag brukar inte heller bo på hotell och äta goe mat och hotellfrulle när jag är där, så det var ju en ovanlighet! ;)
Vi kom iväg i god tid för ovanlighets skull, och landade på hotellet i lagom tid för en liten promenix före maten. God mat och dryck och en hel massa prat, flams och skratt... Vi har känt varann ett tag nu! :)

De två som hunnit fylla år iår firades överraskande nog och fick varsin present som ska utnyttjas tillsammans framöver! :) Inte väntat, men väldigt uppskattat!!


En vacker regnbåge visade sej på lördagens förmiddag när vi  efter en lång underbart god frukost tog tag i dag nummer två tillsammans. Först av allt åkte vi iväg till Gamla Linköping för ett besök där - framförallt i deras Cloettabutik! ;)


Här är mina "gamla" väninnor framför ett alldeles underbart magnoliaträd inne bland de gamla mysiga gränderna i Gamla stan. Ett magnoliaträd ska jag oxå ha en dag! :)


Ett blommande äppelträd i dessa ljuvliga omgivningar! Inne i huset finns den lilla butiken "Flärd" där vi shoppade lite flärdiga saker! ;)
Summa kardemumma: Om du inte varit i Gamla Linköping så rekommenderar jag ett besök nu i sommar! Det är jättemysigt och passande för alla åldrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar