onsdag 31 oktober 2012

Ljus

 
När det blir höst och mörkt så är stearinljus bland det mysigaste jag vet. Jag och en vän skojade om det är möjligt att få för många ljuslyktor/ljusstakar... Jag vet inte! Titt som tätt så kommer det med nån ny hem iaf och jag njuter av dem och ljusen. De tre små här på ljusbrickan är bland de sista och i verkligheten är de jättefina!!! :)
 
 
Även små snuttar är fina tillsammans! Dessa njöt vi av under kvällsmaten idag. Tvillingarna tyckte det var jättekul att se hur snabbt ljusen brann ner, och sedan när vi satte på nya i den varma stearinen.

 
Alla ljus och värmen de skänker fick mej att längta till advent idag... Råkade hamna in på julmusik på spotify och åååååååh va mysigt det är!!! När vi kommer dit så är alla omdömen färdigskrivna och betygen börjar förhoppningsvis bli "färdiguttänkta"! Då börjar julmyset, för tiden före jul måste va bland den bästa på hela året... I år har jag bestämt (!) att vi ska va ute i god tid med vårt julpyntande just pga detta. Granen ska in långt före dagen före doppareda´n! ;) Vi får se hur det går med det... :)
 
Nu väntar lite höstlov för mej och barnen. I morrn ska vi ta en slapparmorgon och sedan fixa tårta och mysa på eftermiddagen med pappa/morfar som kommer hem från Afrika. Mycket efterlängtad!!! På fredag väntar sen tjejkväll på högsta nivå... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar