onsdag 3 oktober 2012

Omdömestid

Tiden nu rullar på i högsta fart! Ibland känns det som om jag inte hinner med, och dagarna som gått har försvunnit så fort att man nääästan får lite ångest över att inte kunna njuta av dem... Ni vet:
 
"DAGARNA SOM GÅR, DE ÄR LIVET..."
 
Just nu är det mest omdömen i min hjärna, ja förutom familj då´rå! Det är mycket annat jag skulle önska att jag hann, men jobb, hem och familj tar upp tiden som finns.
Jag har gjort lite smycken till speciella saker (!), vi har flyttat om en hel del här hemma eftersom rumsanvändningen/rumsanvändarna har ändrats, jag klättrar på tvättberget i princip varje dag för att ha en möjlighet att bestiga det! ;) och i skolan/på jobbet är det förutom den vanliga undervisningen dags att skriva omdömen för alla 7:or och 8:or. Att skriva omdömen är en sak för sej... Det ska inte läggas alltför mycket tid på det (för tid har inte vi lärare i överflöd precis! ;)), och det ska också vara så pass att man kan stå för det inför föräldrar, elever och kollegor! Tjohoo liksom! :)
 
Tänkte visa en sak som jag gjorde på jobbet, till jobbet häromdagen, eller rättare sagt häromdagarna! Jag hittade en stickad "platta" som någon elev sedan tidigare stickat och lämnat kvar. Tog hem den och tvättade den i tvättmaskinen, och eftersom den var stickad i ullgarn så gjorde den som jag ville = krympte och "packade ihop sej" till en fin platta. Torrtovade sen dit lite bokstäver och en liten blomma. Tänkte sätta den på dörren till mitt klassrum och har frågat lite elever om de tror att den får sitta kvar eller om någon tar bort den/förstör den... De flesta tror att den får sitta kvar eftersom den är så fin! :D Rätt kul när elever blir så pass impade över saker som egentligen inte är så svåra att göra! :)
 
 
Och... av nån anledning hamnar bilden på sned. Vänd på datorn om du vill se den rättvänd! ;)
Nu är bara frågan hur jag ska sätta upp den. En spik i varje hörn rakt in i dörren eller?! Får nog be vaktmästaren om lite hjälp och sen skylla på honom om någon skulle klaga på märken i dörren... hahaha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar