onsdag 17 oktober 2012

Ont

Fy vilken tråkig rubrik jag fick till, men det är så det är! Tyvärr! Min axel har värkt alldeles för länge nu för att det ska kännas bra, och nu har jag kommit till läget att "allt" är bättre än att ha ont... Har varit två vändor hos läkare och en hos sjukgymnast. Fick cortisonspruta vända nummer ett, och piller i mängd och parti vända nummer två. Hade nog lätt kunnat somna in för gott, eller langat vidare o tjäna en bra slant om jag haft nån sån läggning... Skumt egentligen  hur mkt man kan få bara så där! Jag har iaf nöjt mej med en tablett på kvällen av de starkaste och har nu njutit av två nätters sömn i rad. Mycket uppskattat efter några (alltför många!) nätters vandrande pga värk...
 
Första vändan sa läkaren att det nog var en inflamation i musklerna och gav en cortisonspruta efter ihärdigt tryckande för att hitta ondaste punkten. Andra vändan sa han att det nog var inflamation det varit (!), men att det nu var min gamla nervskada som spökade - också! Fick alltså ett gäng piller och besked om att han skulle återkomma efter samtal med sjukgymnasten hos vilken jag varit idag på besök. En trevlig dam som kände igenom mej, kollade in vilka rörelser jag kunde göra och gjorde en smärtuppskattning tillsammans med mej. Efter detta undrade hon varför inte läkaren gett mej en röntgentid så det skulle gå snabbare till ortopeden... Alltså verkar det som om jag är på väg mot ortopeden framöver! Men - som de flesta vet som varit i kontakt med dem, så kan det drööööööja, och drööööööööja innan man får komma dit. Ska avvakta tills de hör av sej och sen får vi se. Tillsvidare försöker jag låta bli tabletter så långt det går, inte bära för mycket eller använda handen mer än jag behöver. Inte helt lätt i mitt liv! ;)
 
Ikväll vankas junta, och jag ska iaf försöka åka dit och prata lite... ;) Det ska tydligen serveras sushi, och jag har lovat att ge det ett försök. Inte något som lockar mej direkt, men två av mina väninnor är som galna i detta och ikväll har de fått bestämma menyn. Möjligt att jag återkommer till detta senare! ;)
 
Några har undrat över hur det ser ut i min slöjdsal, och jag tänkte visa några bilder på det iaf. Den första är från insidan. Jag jobbar i ett fint gammalt rött trähus vilket man kanske kan se på fönstrena!? Ganska så charmigt - det mesta iaf! ;)
 
 
 

 
Så här fin blev min gråa dörr med skylten uppe. Hoppas bara att den får sitta kvar!!!
 
Jaha... Det här blev ett litet "klagoinlägg"... Ska försöka att det inte upprepas mer! ;) Nu är jag färdiggnälld för ett bra tag framöver - hoppas jag! :) Ha en go kväll!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar