onsdag 17 oktober 2012

Sushi

 
Ja här kommer nu ett litet inlägg om detta skumma... Sushi! Så här kom det - i en frigolitlåda! Hemköpt från "stan" av en sushigalning... ;) Väl utvalda bitar!

 
Upplagt på tallrik såg det aningen läckrare ut, men fortfarande inte direkt lockande (enligt mej och två till...). De andra två som var med var rent lyriska över det stundande matintaget! Jag gladde mig redan vid denna stund åt den utlovade efterrätten med choklad! ;)
 
Japansk soya, nått urstarkt grönt (!) samt nån inlagd palternacka som tillbehör. Risbollar med lax, räkor, avocado och tofu..., samt de där runda sakerna inrullade i sjögräs!
Tja... De andra två´s "mmmmmmmmmmmmm" var svårförstått och när de sedan kommenterade att: "det tar nog 3 gånger innan ni gillar det, men dååå kommer ni älska det!", då kändes det ännu skummare! Hahahaha...
Jag har iaf stillat min ickesåstoranyfikenhet, och det var ok! Kommer med största säkerhet inte att välja detta igen, för jag kan komma på en otrolig massa mat som är godare! :)
Jag lyckades äta 4 ½ bitar, och övriga fick äldste sonen med sej idag på sin skolutflykt (OBS - det var hans egen önskan om nu nån tror att jag försöker lura honom!!! :D)
Ska bli spännande och höra i eftermiddag vad han tyckte. Han brukar ifs gilla konstiga saker (!) och har frågat om vi inte ska pröva sushi nångång...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar